Consejos y avisos

1/2/09

Don José Gil (Fotógrafo) Progreso 73

Tiña desde fai bastante tempo unha fotografía deste artista, e teño buscado información sobre el, sen demasiada fortuna; a casualidade fixo que caia nas miñas mans outra obra deste artista, decidín publicala, para ver se alguén coñece algo sobre el, que me poida dar unha pista.
Eu o único que teño confirmado sobre el é pouco mais do que se pode ver no reverso das súas fotografías, Don José Gil, tiña o seu estudo no mesmo edificio que posteriormente ocupou "Foto Sanjurjo", ata é posible que o local fose o mesmo, aínda que de ser así era un estudo de reducidas dimensións, e non me encaixa co escenario que se presenta na fotografía que vos mostro.
O número 73 de Progreso actualmente 57, foi 67 e 73 (non me consta en que orde), por certo teño a impresión de que ese edificio a pesar da crise inmobiliaria, esta a piques de caer en mans da picaraña, iso ou alguén decidiu retirar o cartel que durante tanto anos adornou a súa entrada de "Foto Sanjurjo", (sempre existe a opción dos cacos ou vándalos, pero prefiro descartala).
A outra opción para o número 73 de Progreso é a da que foi no momento da súa construción a "Torre de Orense", 8 plantas, mais ático, entreplanta e baixo, que facía un total de 11 plantas, onde hoxe esta o City Bank (enfronte do centro cultural da Deputación), no edificio que ocupaba ese espazo, puidese ser que estivese don José Gil, (é certo que non se se por casualidade, na entreplanta da "Torre", tiña tamén un local "Foto Sanjurjo").
Outro detalle que se deduce pola fotografía que vos mostro , é que a Don José gustáballe traballar con nenos, (iso ou tiña moita paciencia), como mostra o texto que el mesmo escribiu nela "Que lo pase muy feliz con toda esta xentiña, Su amigo El Fotógrafo", (a ver se vai ser unha ironía?).
O redor d0 1905, coido, pola idade dos retratados.

No hay comentarios: