Consejos y avisos

17/12/10

As clases do Instituto no 1902

En desagravio por todos estes días de entradas rapidas; hoxe non vos vou dar a lata con moito texto, pero penso que esta fotografía servira pra que me disculpedes. E unha pequena xoia, que me prestou Don Antonio R. Martín. A quen quero dar as grazas publicamente.
Botade un ollo, pero con calma, xa que garda uns cantos secretos; non e un exercicio, xa me gustaria a mín poder identificar a todolos persoaxes que nela saen; pero a lo menos dous se que o estan.
Mirade na zona superior da escada, o carto persoaxe pola esquerda; si, un rapaz que ten gafiñas. Ainda que non o pareza, chamabase Ramón Otero Pedrayo, sonavos?. Eu sempre me refiro a él, como Don Ramón.
Era o curso 1902- 1903 no "Instituto Tecnico de Orense",(o que hoxe ten o nome do alumno precisamente) o profesor chamabase Antonio Gaite, e a clase era de Fisica General. 
Como detalle, catro dos alumnos portan nas mans, unas camaras fotogaficas das primeiras "populares", as de caixon, unha a lo menos e una Kodak Brownie, e outra pareceme ver o simbolo de Agfa; e unha magoa que non sepamos quen foi o fotografo, pero e que neses anos Don José Pacheco, tiña competencia pra ese tipo de fotografías; nas de estudio era dificil facerlle sombra, pero nas de exterior, o exceso de traballo obligabao a renunciar a moitos traballos. 
Disfrutadea, e se recoñecedes algún dos rapaces non dubidedes en decirmo; non descartedes que tamén saian na imaxen algun dos empleados, do que hoxe chamariase persoal non docente. Era habitual que tamén apareceran nas fotografías do curso. 

No hay comentarios: